01 mars 2010

Styret i fotballgruppa 2010

Etiketter: ,

15 mai 2009

Referat hovedstyremøter i mars 2009

ReferatSILstyremote3mars2009.doc

ReferatSILstyremote17mars2009.doc

Etiketter:

29 september 2008

Styrereferat SiljanFotball 24 sept 2008

Vedlagt er referat fra møte 24 september. Verdt å merke seg at lag med skyldige treningsavgifter ikke vil bli meldt opp neste sesong. SiljanFotball vil heller ikke betale eventuell hall-leie for disse lagene.
ReferatStyremoteSiljanFotball24sept2008.htm

Etiketter: , ,

04 desember 2007

Stramt budsjett også neste år

SiljanFotball hadde i kveld budsjettmøte. Inntektssiden ble budsjettert til kr 358 000. Utgiftsiden til kr 346 000. Mot en stemme stemme ble det vedtatt å gi penger til cuper neste år. Kr 1000 pr lag. Flertallet i styret så ikke noen problemer med dette siden budsjettet er ment å gå i pluss. Ellers ingen store forandringer i forhold til i år. Detaljer kommer senere. Budsjettet skal uansett vedtas av årsmøtet i februar.
Neste styremøte i SiljanFotball blir i januar. Da vil også valgkomiteen bli innkalt.

Etiketter: , , , ,

18 november 2007

Referat fra lagledermøtet

Her er referatet fra lagledermøtet. Fint med tilbakemeldinger hvis noe er feil med lagpåmeldingen.
ReferatLaglederMote15November.htm

Etiketter: , , ,

13 november 2007

Styremøte mandag 12. november

På styremøte i kveld ble blant annet dette vedtatt: Alle lag får dekket sine påmeldingskostnader. Alle lag med kretsdommere får dekket dommerutgifter. Ingen lag får dekket trenerutgifter. Lag som trenger midler til trener må sjøl skaffe dette ved dugnadsjobbing/sponsing eller på annen måte.
Styremote13nov2007.htm

Etiketter: , ,

26 oktober 2007

Flott fotballavslutning


Rundt 300 mennesker var samlet i Siljanhallen til felles avslutning av fotballsesongen 2007. Arrangementskomiteen ble nok litt overrumplet over det store oppmøtet men fikk raskt på plass flere stoler og benker. Siljanhallen fikk også besøk av fire ODD spillere. Bentley, Gulsvik, Kim og en prøvespiller.

Avslutningen startet? med at leder i SiljanFotball ønsket velkommen. Ordet gikk deretter til Kim fra Odd-Grenland som til stor jubel delte ut gratisbilletter til alle spillerne.
Så kom pizza og brus på bordene og Anita og resten av styret sto for utdeling av flotte pokaler til alle spillerne.

Lagledere og trenere fikk en stor pose sjokolade og ei bok så de kan hvile ut på sofaen med bok og Minde sjokolade. Kan man ha det bedre. Ennå en gang takk til alle dere trenere og lagledere. Uten deres frivillige innsats hadde det ikke vært noe fotballtilbud!

Til slutt avrundet man med å gjøre litt ekstra stas på junior og a-lag for deres flotte innsats med opprykk til 5. div og seriemester i G19.
Avslutningen var ferdig 19.30 og småjentene rakk hjem i god tid til Idol.
Mange bilder her og 13 bilder til her:

Etiketter: , , ,

16 oktober 2007

Referat styremøte 15. oktober

ReferatStyremoteSiljanFotball15okt2007.htm

Etiketter: , ,

15 oktober 2007

Sesongen snart gått uten ett


eneste forslag til styret fra medlemmene. Alle styrereferater ligger her, og ingen medlemsønsker har blitt tatt opp.

I 2006 var det endel søknader til styret. Samtlige var om pengestøtte til alt fra busstur til Drangedal og diverse cuper!
Ellers ingen ting.

Så atter engang, har du forslag til ting som kan gjøre SiljanFotball til en bedre klubb la oss få høre dem. For det er mange meninger rundt omkring på Trollmyra og Fagerlund. Og på www.siljanfotball.no...

Etiketter: , ,

18 september 2007

Styremøte 17 september 2007

Blant de ting som ble vedtatt var et nytt opplegg rundt innbetalingene av treningsavgiften.

Her er referatet fra styremøte i SiljanFotball 17. 09. 2007:
Referat17september2007.htm

Etiketter: ,

22 august 2007

Referat hovedstyremøte 15 august

Referatet fra hovedstyremøtet hvor også utbyggingen av Trollmyra var oppe til behandling.

ReferatHovedstyremote15august2007.htm

Etiketter: ,

07 august 2007

Styrereferat

Her er referatet fra gårsdagens styremøte.
ReferatStyremote6august2007.htm

Etiketter: , , ,

03 juli 2007

Årskalender

Denne "Årskalender" er et verktøy ment spesielt for styret i SiljanFotball. Faste gjøremål det er viktig å huske for styret og fremtidige styrer er lagt inn i kalenderen. Disse hendelsene gjentar seg automatisk hvert år og trenger ingen inngripen.

Etiketter: ,

13 juni 2007

Nytegnet SiljanIL logo


Vi har frisket opp SiljanIL logoen. Da de gamle vi hadde ikke var brukbare til å lage kvalitetstrykk av. Denne er endel skarpere i linjene.
Trenger du logoen kan du laste den ned her:
SILJANFOTBALL.png

Etiketter: , ,

12 juni 2007

Referat styremøte SiljanFotball 4. juni 2007

Her er referat fra styremøte 4 juni 2007. Heller ikke denne gangen en eneste sak fra medlemmene.
Styret satt derfor ute i sola og spiste pizza og drakk brus.

Referat4juni2007.htm

Etiketter: ,

04 juni 2007

Litt rundt Trollmyra

Hovedbanen oppgraderes til sommerferien.
Men på kveldens styremøte, som forøvrig ble avholdt ute i nydelig vær og med g9 Siljan mot Fossum som underholdning, ble noen nye planer luftet.
Det ble vedtatt å sette opp en flaggstang ved siden av de nye benkene. Det skal bestilles flagg med SiljanIL sin flotte logo. Dette tror vi kommer til å bli meget pent.

Et annet litt mer omfattende forslag var dette.(Se nøye på bildet). SiljanIL sin logo plantet i skråningen på vestsiden av Trollmyra.
Botania Brede som sponset de flotte blomsterkassene er i full gang med å regne pris. Dette må jo selvsagt være planter som kommer igjen årlig.
Flaggstangen kommer sikkert , og blomsterlogo kommer forhåpentligvis.

Etiketter: , , ,

01 juni 2007

Kompetanseheving i SiljanFotball

SiljanFotball ønsker hele tiden å bli bedre. Vi ønsker utdanne våre medlemmer. Dette er prioritert i budsjettene. Det skal for første gang på mange år utdannes en dommer fra Siljan. Det er kjempepositivt. A-lagets lagleder har vært på lederutviklingskurs. Positivt.

Alle medlemmer i SiljanFotball har muligheter til å reise på kurs. Dette ser SiljanFotball som en god investering. Som igjen vil komme klubben tilgode i form av ennå dyktigere ledere og trenere. Disse kursene er også allmennyttige. Du vil sikker ha glede av de utenom fotballen også.
Så kan man jo hevde at styret sjøl burde vært de første på kurs. Og det er ikke umulig at styret vil gjøre.

Etiketter: , ,

26 april 2007

Sportsplanen vedtatt 23.04.2007

Sportsplanen som ble utarbeidet i 2006 er vedtatt av styret i SiljanFotball. Dette ble gjort på styremøtet 23. april etter fullmakt fra årsmøtet.
Det ble på årsmøtet bedt om en endring som gjaldt skolering av trenere. Denne er lagt til i sportsplanen.
Styret vil fra nå bruke sportsplanen som en rettesnor for driften av SiljanFotball.

Styret i SiljanFotball 2007
Even Elseth, Johannes Sørhaug, Anita Hole, Marianne Bergland, Espen Øjerud, Stian Hovstø, Terje Tveitan, Rune Åberg

Etiketter: , ,

25 april 2007

Referat styremøte 23.04.2007

Her er referat fra styremøtet i SiljanFotball 23.04.2007

Siljanfotball23042007.pdf

Etiketter: ,

28 mars 2007

Vi må ta ansvar

I morgen torsdag 29. mars klokka 19 i Siljanhallen blir det "ekstraordinært" årsmøte i SiljanIL. Er vel ikke lenger så ekstraordinært. Skjer jo snar årlig.
Årsaken til det er at man ennå en gang ikke har lykkes å finne ny leder.

Hovedlaget må fungere for at undergruppene som ski, fotball, turn osv skal fungere best mulig.
Hva jobben som leder i SiljanIL innebærer har man vært allt for dårlige til å få frem.
Vanskelig å få folk til en jobb de ikke aner hva er. Det burde selvsagt vært laget et organisasjonskart med stillingsinstrukser som var lett tilgjengelig på www.siljanil.no

Men en ting vet jeg og det er at det ikke er stort mer å gjøre som leder i SiljanIL enn i SiljanFotball. Og det er en grei jobb. God tid til masse annet.
Så folkens. Still opp å bidra. Det er kun et år.

Etiketter: ,

23 mars 2007

Diverse dokumenter

De fleste dokumenter og alle styrereferater blir arkivert på nettet. Så sant de har innhold som tåler offentlighet. Og offentlighet skal alle SiljanFotball sine avtaler tåle.
KontraktSiljanPorsGrenlandKnutRonningene.jpg
SiljanKommuneJaGrusbanen.jpg

Etiketter: , ,

18 mars 2007

Årsrapport SiljanFotball 2006

Her er SiljanFotball sin årsrapport 2006. Denne ble også opplest på årsmøtet.
Arsberetning2006.htm

Etiketter: , , ,

15 mars 2007

Referat styremøte 12 mars

Her er referat fra SiljanFotball sitt styremøte 12 mars.
referat12mars2007.htm

Etiketter: ,

14 mars 2007

Lagledermøte torsdag 12. april

SiljanFotball avholder sitt årlige lagledermøte torsdag 12. april kl 18 i Siljanhallen. Hovedtema blir gjennomgang av laglederinstruksen og utfyllig og innlevering av spillerlistene.

Nytt i år er at lag som ikke leverer spillerlister blir trukket fra høstsesongen. Ganske drastisk, men frykten for en større skade på en uforsikret spiller er grunnlaget for dette styrevedtaket. Men styret håper selvsagt ikke dette blir nødvendig da det er en enkel jobb å fylle ut spillerlisten å sende den til post@siljanfotball.no

Det vil også bli anledning til å booke treningstider for de som ikke har gjort dette. All trening for alle lag vil i år bli på Fagerlund.

Etiketter: , ,

27 februar 2007

Friske diskusjoner på årsmøtet


SiljanFotball avholdt i går sitt årsmøte. Det var rundt 30 stykker til stede noe som vel må sies å være bra.
Diskusjonen gikk friskt rundt årets budsjettforslag. Mange mente dette var allt for lavt. Men som man var enige om må dugnadsjobbinga bli bedre for at vi skal kunne ha et høyere budsjett. Og det er det ikke lett å få til.
Budsjettet ble til slutt vedtatt mot rundt 10 stemmer.

Forslaget om oppjustering av treningsavgiften med kr 250 på alle spillere i SiljanFotball ble enstemnig vedtatt uten særlig diskusjon. Her er de gamle satsene.

Da det ikke var kopiert opp "Sportsplan for SiljanFotball" ble det bare lest utdrag fra denne og styret fikk fullmakt til å godkjenne denne med en liten justering ang utdanning av egene trenere.

Alle innstilte styrekandidater ble valgt.

Til slutt en sak som ikke var årsmøtesak men som ble diskutert: A-laget 2007 er trukket fra serien.
Da ingen ville ta laglederjobben ble dette konsekvensen. Mange hadde føleser rundt dette og syntes det var leit.

Etiketter: , ,

24 februar 2007

Årsmøtet mandag kl 18 i Siljanhallen

Stemmeberettigede deltakere er ledere, trenere, dommere, spillere over 15 år og foresatte til spillere under 15 år. En forutsetning er imidlertid at medlemskontingent til Idrettslaget og treningsavgift til SiljanFotball er betalt.

Årsmøtets dagsorden:

1. Åpning

2. Valg av dirigent, referent og to personer til å underskrive protokollen

3. Årsberetning

4. Regnskap

5. Innkomne forslag (må være sendt Styret senest 14 dager før Årsmøtet)
I
nnkommende forslag:
1. Økning av kontingenten på kr 250 for alle spillere uansett alder. Nødvendig da automatinntektene forsvinner.
2. Godkjenne sportsplanen som mal for sportslig satsning i SiljanFotball. Denne vil gjøre arbeidet for styrene enklere.

Budsjett. Fastsettelse av treningsavgifter

Valg.

Etiketter: ,

23 februar 2007

SiljanFotball trenger ny kasserer


SiljanFotball trenger ny kasserer.
Karin K har vært kasserer gjennom flere perioder da hun ikke har fått avløsning. I år der det definitivt slutt og vi må finne hennes arvtager.
Valgkomiteen har tatt endel telefoner men har ikke lykkes med å få et ja.
Kasserer jobben består av å betale regningene som styret har godkjent. Styret skal også merke regningene med hvilken budsjettpost regningen skal føres under. Det vil derfor ikke bli noen stor jobb men den må gjøres. Særlig mer enn 3 timer i måneden, styremøtene inkludert, behøver man antagelig ikke bruke. Opplæring blir selvsagt gitt.

Vi henstiller medlemmene om å hjelpe til med kasserjobben.
Det er ingen stor jobb men den må gjøres. Vennligst ta kontakt med valgkomiteen og gi ditt bidrag i SiljanFotball 2007.

Etiketter: ,

17 februar 2007

For straks et år siden


22. februar 2006 ble Siljanfotball.no lagt på nett. Sidene gjør det enklere for medlemmene å følge med på hva som skjer i siljanfotballen. Alle saker behandlet i 2006 er publisert her. Det har ikke vært nødvendig å "sensurere" noe som helst. Og det er bra.

For husfreden sin skyld så kunne jeg selvsagt latt vær å skrive enkelte innlegg. Men det har vært nødvendig.
A-laget har fått endel fokus, men det er også der det har vært mest penger å spare.
Siljanfotballen må stramme masse inn på pengebruken fremover. Og medlemmene må vite hvorfor vi må spare og hva vi ønsker å prioritere videre.

I løpet av dette året har vi hatt 92 000 sidevisninger(en sidevisning er når du åpner www.siljanfotball.no.) Totalt antall filer vist er 290 000 (mange ser på bilder) 6300 forskjellige maskiner er betjent. 420 artikler er postet.

Det har også blitt tatt endel bilder dette året. Se Fagerlund 22. februar. Se snømengdene den gangen.

For Siljanfotbal.no sitt andre år er ønsket flere bidrag fra medlemmene. Ta et bilde av laget ditt på trening eller kamp. Skriv noen ord og send det til post@siljanfotball.no

Etiketter: , , , ,

Kontoutdrag SiljanFotball fra 2007 og videre...

Kontoutdrag 2008:
KontoutdragJanuar2008.htm
KontoutdragFebruar2008.htm
KontoutdragMars2008.htm
KontoutdragApril2008.htm
KontoutskriftMai2008.htm
KontoutskriftJuni2008.htm
KontoutskriftJuli2008.htm
KontoutskriftAugust2008.htm
KontoutdragSeptember2008.htm
KontoutdragOktober2008.htm


SiljanFotball sine kontoutdrag 2007 og budsjettet. Budsjettfotballen2007.htm
Kontoutdragjanuar.htm
Kontoutdragfebruar.htm
Kontoutdragmars.htm
Kontoutdragapril.htm
Kontoutdragmai.htm
Kontoutdragjuni.htm
Kontoutdragjuli.htm
Kontoutdragaugust.htm
Kontoutdragseptember.htm
Kontoutdragoktober.htm
Kontoutdragnovember.htm
Kontoutdragdesember.htm

Etiketter: , , ,

12 februar 2007

14 dager til årsmøtet

Mandag 26. februar kl 18 i Siljanhallen.
Det skal i år avgjøres saker som har en viss betydning for fotballen i Siljan fremover.

En sportsplan er utarbeidet og skal vedtas eller ikke vedtas. Denne er ment som en mal i noen år fremover.
Denne planen innbærer blant annet at alle lag i SiljanFotball er like mye verdt. Det skal ikke satses ekstra på på noen lag. Det betyr at man i budsjettet 2008 fra SiljanFotball ikke gir kjøregodtgjørelse til noen trenere.
De lag som ønsker noe ekstra til trener eller cuper må selv betale dette. Men husk at med et par dugnader så har et lag vanligvis jobbet inn kr 10 000.

Den sier også at hvis man ikke har trenere til et årskull så har man ikke lag. Disse kan ikke påregne å spille med andre lag hvis de er mange nok til eget lag.
Den sier selvsagt også at er det for få spillere i et årskull til at lag kan dannes har man krav på å spille med laget i alderen over.

En økning i treningsavgiften på kr 250 er foreslått.

Og sist men ikke minst. Nedleggelse av Fagerlund. Dette skal avgjøres på SiljanIL sitt årsmøte umiddelbart etter SiljanFotball sitt møte.

Etiketter: ,

09 februar 2007

Hva man kan forvente eller ikke av et styre

Vi har vært heldige og fått nye dyktige kandidater i år. Det er vanligvis en veldig vanskelig oppgave å finne styremedlemmer. Som det også er å finne folk til alle andre verv i SiljanFotball. Nesten ingen har tid.
Paradoksalt nok er det flere trenere som bruker flere kvelder hver uke på fotballen som har tid til eller i hvertfall tar seg tid til å bli med i styret 2007.

Hva kan man forvente at disse nye medlemmene og det sittende styret skal gjøre?
Styret skal holde orden på økonomien. Det er viktig. Så må man melde opp lagene vi har fått beskjed om. Og vi må behandle eventuelle saker som sendes styret. Betale regninger osv. Mange små ting.

Hva man ikke skal forvente.
Styret skal ikke jobbe dugnadene alene. Hvis ingen gidder å hjelpe til når dugnadsansvarlig spør om hjelp blir det ikke utført noen dugnad. Da blir det som nå lite penger i kassa.
Det har vært et problem flere sesonger at folk blir sure og irriterte når man må bidra med å selge for eksempel isboksene. Og det er et kjempeproblem å få inn pengene. Se bare på de julekalendrene som er levert ut. Alle visste at Terje skulle ha pengene. Ikke mange løfter en finger for at han skal få dem inn.
Se de nye buene på Trollmyra. Ingen som har tid til å gi dem maling.
Se den gamle saltbua. Ligger som en plankehaug ved kiosken. Murene står fremdeles. Nesten 1 år etterpå. A-laget fikk godt betalt for den jobben.
Styret kan og skal ikke gjøre all denne jobben alene. Gidder ikke medlemmene bidra så vil alt bare forfalle.

Styret har ikke ansvar for at lagene har trenere og lagledere. Styret vil ved henvendelse fra lag selvsagt være behjelpelige, men vi kan ikke annet enn å spørre i foreldregruppa. Vil ingen så har man ikke noe lag. Styret kan selvsagt ikke pålegge noen den jobben.

Styret skal sette ting i gang men er helt avhengige av andre svar enn ”nei jeg kan dessverre ikke” hvis tingene skal fungere.

Det jeg har brukt alt for mange ord på å si er at HELE SiljanFotball sammen må bidra hvis vi skal få tingene til å fungere.

Etiketter: , ,

Sportsplanen skal godkjennes

eller ikke godkjennes på årsmøtet 26 februar. Sportsplanen er et verktøy som styret i SiljanFotball kan bruke som mal i årene fremover.
Hvis medlemmene er enige i dens innehold.

Hvorfor sportsplan?
Fordi styrene skifter medlemmer hele tiden. Det er greit å ha en kurs som medlemmene har blitt enige om og som ikke vingler i hytt og pine hvert år alt etter hvem som sitter i styret.

Les sportsplanen her:

Etiketter: , ,

01 februar 2007

Kr 11 000 rett i dass

A-lagets bot på kr 11 000 måtte dessverre betales av styret. Da styret ikke så muligheten til å kreve inn disse pengene. Det er like mye som avslutning koster for alle lagene til sammen!

Dette MÅ IKKE skje igjen. Det blir veldig galt at medlemmenes penger skal brukes på bøter til seniorlaget. Og det er ikke første gangen.

Derfor er det et krav at a-laget har en lagleder klar til årsmøtet 26. februar. Han eller hun vil ha det overordnede ansvaret for at spillere med ubetalt treningsavgift og lisens IKKE spiller eller trener for Siljan. Dette står i laglederinstruksen.

Hvis dette ikke er på plass vil a-laget bli trukket 27. februar. Synd men det blir konsekvensen.

Styret forventer at spillergruppa selv klarer dette og vil ikke bidra i prosessen med å finne lagleder.

Referat styremøte her:
styremotet01februar.doc

Etiketter: , , , ,

31 januar 2007

Tid for valg igjen

Årsmøte nærmer seg og valgkomiteen har innstilt flere kandidater til fotballstyret.
Det ser i år ut til å bli et trenerdominert styre. Det er jo også disse som best kjenner hvordan tingene fungerer. Eller ikke fungerer.

Følgende personer er innstilt:
Leder og juniorkontakt Even Elseth,
nestleder ikke klar
sekretær Anita S. Hole
kasserer snart avklart
materialforvalter og banefordeler Espen Øjerud
dugnadsansvarlige Marianne Bergland og Terje Tveitan
styremedlemmer Stian Hovstø og Rune Åberg
valgkomite
Det er fremdeles mulig å melde seg på i kampen om å bli økonomiansvarlig.

Det har nesten uten unntak vært svart ja hos de personer som har blitt spurt. Og det takker vi for.

Vi trenger fortsatt flere forslag så ta kontakt:
Valgkomiteen v Wenche Fjellheim mob: 99 00 45 28 og Ragnhild Myrholt mob: 40 87 15 17

Etiketter: ,

12 desember 2006

Budsjettforslag 2007

Budsjettforslag 2007
Styret i SiljanFotball ble i går ferdige med budsjettforslaget for 2007. Det er som det står et forslag til medlemmene i SiljanFotball. Dere kan godta eller forkaste dette budsjettet på årsmøtet i slutten av februar.
Hovedfokus i budsjettet er drift og vedlikehold av anleggene. Dette koster penger.
Størst kutt er gjort i posten idrettsmateriell. Det er også kuttet mye i baneleie, påmeldingskostnader, cuper, avslutninger for lagene, kurs og km godtgjørelse.

Vi i styret skulle gjerne opprettholdt alle postene som de var, men det er dessverre ikke forsvarlig.
Inntektene burde selvsagt vært øket, men da må medlemmene jobbe dugnader. Det er forsøkt og det viser seg gang etter gang at det ikke passer medlemmene å stille opp.
Da lager vi budsjettet deretter.

De aller fleste kommer ikke til å merke noe som helst til disse kuttene. I hvert fall ikke i aldersbestemte klasser. Baller, drakter og forhåpentligvis grønne fine gressmatter skal alle få.
Det er det viktigste. Da klarer de fleste resten sjøl:=)

Les tallene her: ForslagBudsjettFotballen2007.htm

Etiketter: , , ,

08 desember 2006

Visste du at som medlem

i Siljan idrettslag er du forpliktet til å stille til valg i styrene dersom du blir spurt?
Det står så i idrettslaget lover fra 7 juni 1925.
Du kan bare si nei hvis du har sittet i styret. Og da bare for den tiden du har sittet i styret.

Videre står det i §4 at "Erlegges ikke kontingenten etter gjentatte krav kan vedkommende utslettes . Han kan ikke opptas før kontingenten er ordnet"

Harde bud som vel ikke praktiseres lenger.

Disse opprinnelige lovene ble senere revidert 5. desember 1951. De skal også ha blitt revidert i 1975. Ville veldig gjerne hatt tilgang til og publisert disse.

Etiketter: , , ,

22 november 2006

Referat styremøtet 22.11.06

ReferatStyremotet22november.doc

Etiketter: ,

Om klubbdrift

Klubbdrift.

Sakset fra denne websiden Dette er et innspill ang SiljanFotball. Jeg kjenner ikke til hvordan Siljan IL fungerer.

Det står ordrett slik om det viktigste ved klubbdrift:

For å starte å drive en klubb er er det viktig å definere formålet med driften. En klubb drives på dugnad og ren frivillighet og ønske er å drive aktivitet for bestemte aldersgrupper. Vi vil med dette prøve å guide klubben i å drive og utvikle klubben.

EN KLUBB TRENGER:

1. å definere formålet. Hva ønsker man, hvem er målgruppen, hva slags visjon burde vi ha og hva er viktige verdier for vår klubb?

2. å ha et styre og nødvendige komiteer som utfører oppgaver.

3. å ha egen lov/regelverk

4. å ha trenere og støtteapparat, personer som skal ivareta aktivitet.

5. å ha enkle retningslinjer og instrukser som beskriver ansvar.

6. å ha tilgang til anlegg hvor aktiviteten drives.

7. å ha nødvendig utstyr til å drive aktiviteten.

Jeg mener vi i SiljanFotball mangler en del av det som står aller først. Og det er en grunn til at dette står først:

1. å definere formålet. Hva ønsker man, hvem er målgruppen, hva slags visjon burde vi ha og hva er viktige verdier for vår klubb?

Jeg skrev en sportsplan tidligere i år. Denne er verdiløs før den blir vedtatt eller vi kommer fram til en annen plan som SiljanFotball sammen kan bli enige om. Vi bør hvertfall legge noen planer lenger enn ut året...

Etiketter: , ,

20 november 2006

Saker til styremøte den 9-10-06

FOTBALLGRUPPE Styremøte onsdag den 22-11-2006 kl.1800
Sted: Siljanhallen Side 1 av 1
Saker: Gjenomgang av forrige styremøte .(ref. Anne)
Regnskapet (Karin)
Lag`s På meldinger/ trennere. ( møte i november )
Rutine for at spillerlissenser og Overganger blir fulgt opp
Jule kalendrene (Terje )
Budsjett for 2007
Dataparty (Even)
Handling på Spar mat i Siljan
Saltbua ( er rivd )
Innbrudd L (Låser )
År`s rapporter kretsen ( Registrering av aktiviteter )

Hallo på dere i styret og til alle andre som interesserer seg for SIL. Vi får håpe dere atter en gang kan møte opp friske og raske J PS.. Ikke glem å tenk positivt ,negativitet fører til lite kreativitet.. smil Hilsen Leder av fotball gruppa Ernst Vidar Hilstan J Med hilsen leder av fotball gruppa Ernst Vidar HilstanJ

Etiketter: ,

15 november 2006

Registrerer et visst engasjement

Registrerer et visst engasjement angående nedskjæringer i SiljanFotball neste år.

Jeg har ingen spesielle ønsker om å sitte og få kjeft på fritiden fordi at jeg tar opp en helt nødvendig ting. Hadde vært mye behagligere og latt være.
Men vi kan ikke sitte og se på at fotballen i Siljan går konkurs. Så alvorlig vil det bli. Hvis vi ikke gjør forandringer.

Sett at man ikke fikk ta noe fra seniorfotballen. HVOR skal det spares? Har ennå ikke fått ett eneste forslag til hvor det kan spares. Bare hvor det IKKE kan spares

Etiketter: , ,

Hvis Even E blir leder i SiljanFotball......

Hva skjer da? Vi må senke utgiftene med rundt 250000 kroner.
Størst overgang blir det på seniornivå. Her blir det ikke noen støtte fra klubben. Det betyr at seniorlagene i tillegg til treningsavgiften også må spleise på dommerutgifter og lagspåmelding.

Det er ikke så ille som det kan høres ut. Tilsammen koster dette for A-lag herrer 15000 kr. Del dette på 15 spillere som det minst bør være og du er oppe i 1000 kroner ekstra pr spiller. Da betaler man med lisensen 2500 kroner i året. Det er ingen dyr hobby.

Damelaget deler 2500 på antall spillere og får en ubetydlig økning i kostnadene.
Andre ting som vil merkes er ingen støtte til avslutninger eller cuper. Dette gjelder alle lag. Store budsjettposter som idrettsmatriell må kuttes masse.

Oppi alt det negative ønsker jeg få på plass en Trenerkoordinator. Vi har mange trenere for de yngre lagene som ønsker veiledning. Vi har en person i SiljanFotball som har det som trengs for å fylle en slik rolle. Ja jeg tenker på deg Stian H.

Men...... . Det kan jo være andre som ønsker styre etter et annet budsjett. Time will show. Medlemmene bestemmer.

Etiketter: , , ,

14 november 2006

Lagpåmeldingsmøtet avholdt i kveld

Lagpåmeldingsmøtet ble avholdt i Siljanhallen i kveld. De aller fleste lagene er nå meldt opp. Dere har selv ansvaret for å sjekke at opplysningene stemmer.
Det sjekker dere her:

På spørsmål fra Anette H om det var noen kandidater til ledervervet etter Ernst kunne Even Elseth bekrefte at han stiller som lederkandidat i neste år. Hvis han får gjennomslag for et stramt budsjett.
Men det kan jo komme en motkandidat og denne er hjertelig velkommen


Etiketter: , ,

13 november 2006

Visjoner og mål for SiljanFotball

Hvis vi som klubb ønsker noe mer enn kun den daglige driften trenger vi en visjon og noen mål.
Visjonen er klubbens absolutte drømmemål. En visjon kan gi kan gi en del mennesker i klubben motivasjon til å nå denne eventuelle visjonen.
Vi må som "king Kenny" skrev under "ønsker vi et A-lag i Siljan", se lenger frem enn fra januar til november.
Hvis SiljanFotball har som mål å spille i 3 div og ha en kunstgressbane, hva må til for å nå dit? Slik vi driver i dag er det ikke mulig. Med 250000 i omsetning.

Hvis vi ønsker å satse trenger vi noe å satse mot. Det er punkt nr 1. Deretter trenger vi folk som kan mer enn å prate. Vi trenger folk som gjennomfører det vi blir enige om. Vi mangler i dag begge deler.

Er det et ønske å samle fotballfamilien i Siljan til et klubbmøte hvor man kanskje setter seg mål noen år fremover og diskuterer vår fotballfremtid?
Med fotballfamilien regner jeg spesielt med dere som nå er ungdomsspillere. Det er deres framtid dere kan være med å påvirke.

Etiketter: , ,

11 november 2006

Hvorfor man bør bidra

Valgkomiteer i SiljanFotball og de aller fleste andre klubber og lag har en veldig vanskelig jobb. Det er nesten bare nei, nei jeg har ikke tid osv. Nesten ingen ønsker bidra.

Alle vi som har barn med i fotballen har et ansvar for at tingene skal fungere.
Jeg kjøper IKKE argumentet om at man ikke har tid. Det å sitte i fotballstyret er ingen stor jobb, men den må jo gjøres. Noen må være materialforvalter, og noen må være banefordeler.Hvis ikke blir det fort kaos. Det tar kanskje 3-4 timer i måneden inkludert styremøtet og det har alle tid til.
Ingen forventer at man skal være med etter at barna har sluttet. Derfor er dette er ingen evigvarende jobb.

Etter å ha kikka litt i arkivet til SIL er jeg ydmyk i forhold til de som var i styrene for en del år tilbake. Se for eksempel styret i SIL 1975. det var en gjeng ildsjeler.

En mann eller kvinne kan drive fotballstyret alene. Det er ikke mer jobb enn det. Men det er ikke det som er meningen.Det er ingen enkeltmannsbedrift.
Vi skal videreutvikle SiljanFotball, og da trengs det mange forskjellige impulser.
Vi trenger en diskusjon når EvenE foreslår at alle seniorspillere skal betale ALLT sjøl. Inkludert lagspåmeldingen.
Voksne folk får selv betale sin hobby. Fotballgruppa bidrar ikke med ei krone til seniorspillere i 2007. Det er hans mening.

Derfor er det viktig å være en del forskjellige hoder i styret. IKKE pga arbeidsmengden

Etiketter: , , ,

07 november 2006

Årsrapporter 2006

BeretningG16.doc
ArsrapportSiljanjente16ar.doc
Beretning2006-G19.doc
ArsmeldingJ10.doc
ArsmeldingSiljanSmagutt13.doc
ARSRAPPORT-A-lag2006.doc
ArsrapportJ14Siljan1.doc

Etiketter: , , ,

04 oktober 2006

Saker til styremøte den 9-10-06

FOTBALLGRUPPE

Styremøte onsdag den 09-10 -2006 kl.1800

Sted: Siljanhallen

Side 1 av 1

Saker:

  1. Gjenomgang av forrige styremøte .(ref. Anne)
  2. Regnskapet (Karin)
  3. Lag`s På meldinger/ trennere. ( møte i november )
  4. Sponsorer ( kan vi greie å få inn flere? )
  5. Jule kalendrene ( Forslag ang. utdeling )
  6. Materiell ang. innsamle drakter som ikke er i bruk(ser det greit ut Espen)
  7. Dataparty (Even)
  8. Fotball skole (Even)
  9. Hva gjør vi med Trollmyra neste sesong..ang. såing
  10. Diverse saker ../post (karin hva skjer ang. Avsluttningen da? J he he

Hei igjen – Gode Styre J Høsten er fin den så lenge det ser ut som om sommeren ikke vil slippe taket helt.. Det er bare og ta det en får for plutselig er Kong vinter her ..Så jeg sier sol sol varm opp styres kropp . Vel møt J

PS.. Ikke glem å tenk positivt ,negativitet fører til lite kreativitet..smil

Hilsen Leder av fotball gruppa

Ernst Vidar Hilstan J

Med hilsen leder av fotball gruppa

Ernst Vidar HilstanJ

Etiketter: ,

13 september 2006

Innside info og styrereferat.

Som de fleste allerede vet så har SiljanFotball en spilleautomat. Den gir oss ikke rent lite penger.
Jeg kjenner en som jobber i bransjen, og han kunne fortelle at Siljans automat er blant de aller mest lønnsomme i distriktet. Plassen den står på omsatte for flest kroner i august.
Etter forbudet mot sedler er tallene stigende for automater plassert slik som SiljanFotball sin automat. Fordi der går det an å veksle.... Står visstnok kø der føre åpningstid hver morgen.

For andre automater stuper inntektene.

La oss spare eller investere disse kronene best mulig. For 1 juli 2007 er det slutt på disse inntektene.

Og her er referatet fra styremøtet 11.09. 2006 :
Referatstyremote11september.doc

Etiketter: , ,

06 september 2006

Saker til styremøte

FOTBALLGRUPPE

Styremøte onsdag den 11-09-2006 kl.1800

Sted: Siljanhallen

Side 1 av 1

Saker:

  1. Gjenomgang av forrige styremøte .(ref. Anne)
  2. Regnskapet (Karin)
  3. Dugnad på fagerlund / Trollmyra .
  4. Siljan Cupen / Kiosken
  5. Neste år`s ang.Trennere / Lagledere ( keeper prob.07)
  6. Lag`s På meldinger.
  7. Hva gjør vi med overganger
  8. Sponsorskilter
  9. Fotball kalendere
  10. Materiell (ser det greit ut Espen)
  11. Sommer avslutning
  12. Fotball skole (Even)
  13. Diverse saker ../ post

Hei igjen – Høsten er vel her eller,men i hvertfallere nytt møte og nå har alle sagt de kommer så dette kan bli litt av en kveld så jeg håper dere regner med litt god tid for nå må vi prioritere dette møte – Så det blir heller ikke fotb.trening på megJ

Denne kvelden ser jeg for meg at vi bestiller Pizza og vis noen baker en kake som ble lovet sist (nevner ikke navn,he he ) Så tenker jeg det skal bli mye mumling her jeg

Vi får besøk fra Leder av SIL :Jan Tore for de som ikke viste detJ så vel møtt J.T.

PS.. Ikke glem å tenk positivt ,negativitet fører til lite kreativitet..smil

Hilsen Leder av fotball gruppa

Ernst Vidar Hilstan J

Med hilsen leder av fotball gruppa

Ernst Vidar HilstanJ

Etiketter: ,

22 august 2006

Styremøter for høsten

Hei hei alle kjente og ukjente da er endelig sommeren over (Vi håper på noen fine helger til da:) ) Men vi er godt i gang med diverse styre saker igjen . Desverre så må salt bua rives etter mye fram og tilbake ,jeg skal ikke gå inn på årsaker her ,men noen av A-lags gutta har sagt seg villig til å rive den .. Så da blir enda et problem borte . Problemer til til for å løses så tenk positvt folks . Og husk vi gjør så godt vi kan :)

Så lykke til videre med fotball kamper og glem ikke å ha det moro ... :)

De neste styremøtene er som avtalt på mandager så her er de
* 4 september
* 2 oktober
* 6 november
* 4 desember ( Nissen kommer snart )


Hilsen Leder av fotballen
Ernst Vidar tlf: 45665535

Etiketter: ,

15 august 2006

Referat styremøte 14.08.06

Referat styremøte 14.08.06Sted: Siljanhallen Tilstede: Even Elseth, Terje Tveitan, Espen Forsberg, Espen Øjerud, Ernst Vidar Hilstan og Anne Mjøs.

Sak 1: Morten Grorud har ansvaret for grusbanen denne vintersesongen. Han får 30 000 inkl. mva. Saltet har Morten hjemme hos seg.

Sak 2: Flaskesamling 26. aug. Bil må skaffes for frakt av tomflaskene. 7 lag stiller. 5 med henger, 2 uten som er med på å stable.

Sak 3: A-laget søker om støtte til buss til siste bortekamp. Vi gir dem 1500,-.

Sak 4: Denne helga, 18.-20. aug. er det Siljandagene. I den forbindelse vil vi lage en plate med hull i som man kan betale for å skyte på. De forskjellige hulla gir forskjellige poeng.

Sak 5: Gi jernet-aksjonen. Dette er en aksjon som går ut på å samle inn skrapjern. Dette skal legges på en felles plass for hele kommunen. Stålmengde på x antall tonn per kommune gir så og så mye penger i overskudd. Det totale overskuddet fra gi jernet deles mellom Plan Norge, Norway Cup og de lokale fotballklubbene som deltar. Problemet nå er hvor denne plassen skal være.

Sak 6: Diverse! ·

Riving av saltbua. Spør jr. laget for gutter og jenter 16 om de kunne tenke seg å rive den mot å få litt tilbake. Dato bestemmer de selv.·

Sponsorskilter må tas ned. ·

Innbytterbenkene må det gjøres noe med. Midlertidig løsning blir å grave et par bøtter ned i bakken og feste benkene til dem. Til våren lager vi to nye benker av materialene etter saltbua. Disse tre punktene tar vi på samme dag for å bli ferdig med det.

Etiketter: ,

21 juni 2006

Nytt styremøte

Hei kjære styremedlemmer vi hadde et styremøte den 19 juni.Og desverre så ble det mye frafall denne dagen.Det jeg skal fram til er at vi har noen saker som er viktige å få ordnet opp i før ferien er i gang. For da kan vi alle ta ferie med god samvitighet, så jeg vil komme ganske snart med en dato som blir da også lagt opp med noe grilling. Det vil si at vi kjører disse viktige sakene og så sier hærlig etterpå..:)

Mvh
leder av siljan fotball
Ernst Vidar Hilstan :)

Ps:Det går ann å ringe meg også på dette nr.45665535

Etiketter: ,

13 juni 2006

Styremøte 29.05.06 kl.18.00

Styremøte 29.05.06 kl.18.00

Sted: Siljanhallen

Tilstede: Ernst Vidar Hilstan, Even Elseth, Terje Tveitan, Espen Forsberg, Espen Øjerud, Jan Tore Christensen, Heidi Vassdal og Hanne Gonsholt.

21.06

Gjennomgang av regnskapet:

En forkortet, punktvis gjennomgang av regnskapet pr. dags dato;

Enkelte poster er høyere enn budsjettert, og må følges opp slik at fotballgruppa ikke får unødvendige utgifter grunnet dette. (Aktivitetskostnader)

Dugnader lagene utfører må føres og klargjøres med styret på forhånd, slik at regnskapsansvarlig har mulighet til å holde oversikt med dette. Dette vil vi jobbe mer med på neste styremøte mandag 19.06.

Forsikringen på Fagerlund er urovekkende stor; kr. 12.000. Dette vil bli undersøkt og fulgt nærmere opp.

Tilskuddet fra idrettslaget på kr.80.000, blir på til sammen kr. 84.000 grunnet en personforsikring og en løypemaskin forsikring som fotballgruppa selv betalte. Disse pengene blir refundert av idrettslaget.

Ulikt idrettsmateriell er kjøpt inn for året; det er investert i hele 6 nye draktsett.

Fotballgruppa må jobbe med sponsoravtalene. De reklameskiltene på Trollmyra som ikke lenger er gyldige, må skrues ned.

Det kom også inn et forslag om at fotballgruppa skulle sette alle automatinntekter i banken som oppsparte midler etter 01.06.06. Dette ble det ikke fattet noe vedtak på, men en avklaring etter neste styremøte 19.06.06 er sannsynlig.

Vi diskuterte mye frem og tilbake ang. dugnader og dugnadsånd. Det er ikke mye aktivitet på den fronten i fotballgruppa nå. Treningsavgiftene ble i år skrudd ned med sikte på en redusering innen dugnader som issalg, loddsalg osv. Vi håper likevel at dugnader og et felles arbeid for å opprettholde Siljan fotballgruppe ikke er lagt helt på is. Dugnader er ikke bare viktig for fotballgruppa rent økonomisk og praktisk, det er også en viktig del av samholdet og det sosiale i en fotballgruppe. I sammenheng med dette, ble det fremmet et forslag som tok sikte på at ca.20-25% av inntektene et lag fikk ved en dugnad, skulle gå til fotballgruppa. Slik det er i dag, er det enkelte lag som er heldige og tjener store penger på dugnader, mens andre lag ikke har denne muligheten. Ved en slik ordning vil det bli lettere for fotballgruppa og sørge for en mer rettferdig deling av pengene. Dette forslaget ble heller ikke vedtatt på dette styremøtet.

Fotballgruppa og Idrettslaget vil også revurdere sponsoravtalen med GS banken. Er denne avtalen gunstig eller kan vi få en bedre avtale?

22.06

Søknad om støtte til Norway cup fra J15-16 og juniorlag:

J15-16 og juniorlaget skal på Norway cup, og søker i den sammenheng styret om kr.10.000 i støtte pr.lag. Styret har fattet et vedtak som sier at hvert lag får kr.2000 i støtte til cuper og lignende i løpet av sesongen. På denne måten hindrer vi urettferdighet ved at enkelte lag får større pengestøtte enn andre lag når fotballgruppa har god økonomi. Begge lagene får derfor kr. 2000 hver i støtte. Del av referatet fjernet av EE 20 juni 2006.

23.06

Status, anlegg;
Vanningsanlegget på Trollmyra vil bli reparert så fort som mulig, for å hindre at banen tørker inn. Vannpumpa på Fagerlund vil også bli reparert.

24.06

Utvidelse av grusbanen;

Først må fotballgruppa ha et møte med skigruppa før det blir videre planlegging av dette.

Neste møte blir avholdt noe tidligere (19.06.06) enn vanlig for å gå gjennom de resterende sakene. Økonomidelen gjorde at tiden ikke strakk helt til på dette møtet.

Hanne Gonsholt

sekretær

Etiketter: ,

08 juni 2006

Saker til styremøte

FOTBALLGRUPPE

Styremøte onsdag den 12-6-2006 kl.1800 Sted: SiljanhallenSide 1 av 1Saker: Saltbua.

Gjenomgang av forrige styremøte .(ref. Hanne)

Pante dugnaden

Dugnad på fagerlund .

Kiosken ,mer salg ?

Hva kan gjøres for å få inn mer penger.

Diverse søkader om turer etc.

Hva mangler vi angående materiell ,mangler det 2 mål?osv.

Sommeravslutning (hvor skal vi grille hen? )

Siljancup 2006

Bonus system for De laga som gjør enn egen innsats

Rydding rundt fotballbanene

Hei igjen – Vel møt alle sommer klare styre medlemmer JHåper dere er klare for et nytt møte –denne gangen satser vi på en god kransekake . PS.. Ikke glem å tenk positivt ,negativitet fører til lite kreativitet..smil hilsen Leder av fotball gruppa Ernst Vidar Hilstan

Etiketter: ,

01 mai 2006

Organisasjonsplan

Organisasjonsplan for SiljanFotball Utarbeidet mars 2006.

Årsmøtet

Årsmøtet er SiljanFotballs viktigste møte og øverste myndighet. Det bør være det årlige høydepunktet i SiljanFotball, og skal avholdes etter sesongen, men før hovedlagets. Årsmøtet kalles inn med minst én måneds varsel ved kunngjøring i posten eller direkte til medlemmene. Det legges i tillegg ut på http://www.siljanfotball.no/ sine hjemmesider på Internett.

Stemmeberettigede deltakere er ledere, trenere, dommere, spillere over 15 år og foresatte til spillere under 15 år. En forutsetning er imidlertid at medlemskontingent til Idrettslaget og treningsavgift til SiljanFotball er betalt.

Årsmøtets dagsorden:

1. Åpning

2. Valg av dirigent, referent og to personer til å underskrive protokollen

3. Årsberetning

4. Regnskap

5. Innkomne forslag (må være sendt Styret senest 14 dager før Årsmøtet)

Budsjett. Fastsettelse av treningsavgifter

Valg

Styret

Fotballstyret er SiljanFotballs høyeste myndighet mellom årsmøtene.

Styret står hvert år fritt til å bestemme møtefrekvens, men bør minimum ha ett møte i måneden.

Styret skal:

Planlegge SiljanFotballs totale drift.

Iverksette Årsmøtets og overordnede idrettsmyndigheters vedtak og bestemmelser.

Vurdere de økonomiske behov innen lagene og fordele midlene etter opptrukne planer og godkjent budsjett. Tilskudd og inntekter dis­poneres av SiljanFotballs styre.

Oppnevne etter behov komitéer/utvalg/personer for spesielle opp­gaver og utarbeide instruks for disse. Etter beste evne søke å løse SiljanFotballs oppgaver i henhold til overordnede lover, regler og normer.

Alle styremedlemmer har møterett og stemmerett vedstyremøter.

Dette gjelder ikke komitemedlemmer.

Det er lagt inn endel viktige datoer i SiljanFotballs "Årskalender":

1 jan blir det sendt påminnelse til post@siljanfotball.no : Innkalle valgkomite og innkalle til årsmøte.

11 jan blir det sendt påminnelse til post@siljanfotball.no: Påmelding aldersbestemte lag.

1 april blir det sendt påminnelse til post@siljanfotball.no: Innkalle til lagledermøte første halvdel av april samt hente håndboka på kretskontoret.

15 okt blir det sendt påminnelse til post@siljanfotball.no : Innkalling lagledermøte.

1 nov blir det sendt påminnelse til post@siljanfotball.no : Vinterklargjøre Fagerlund og Trollmyra.

29 nov blir det sendt påminnelse til post@siljanfotball.no : Påmelding seniorlag.

Disse gjentas årlig. Trenger ingen inngripen. Andre viktige datoer kan legges inn etterhvert.

Den i styret som har post@siljanfotball.no på sin PC har ansvaret for å vidresende disse til leder.

Godtgjøring av styremedlemmer

Styremedlemer med ekstra telefon og kjøreutgifter som følge av styrevervet får dette dekket. Leder får dekket bredbånd og telefon innen fornuftighetens grenser.

Leder (velges for 1 år.)

Lederen skal være en admini­strativ leder og koordinere virksomheten. Han/hun er ansvarlig for SiljanFotballs aktiviteter og har møte­rett i alle avdelinger og underutvalg/ komitéer.

Lederen skal:

innkalle til og lede styre­møtene ut fra en kjent og forberedt saksliste.

signere alle SiljanFotball sine regninger.

representere SiljanFotball i SiljanIL’s ledermøter og være ansvarlig for at aktuelle vedtak blir kjent og fulgt opp i SiljanFotball.

være Fotballgruppas representant og kontakt overfor offentlige organer, Telemark Fotballkrets og Norges Fotballforbund (NFF).

Leder av SiljanFotball inkaller til Lagledermøte som skal holdes i november måned. Dette er for å vite hvor mange lag som skal påmeldes neste sesong, og hvem som skal stå oppført som lagleder. Lag som ikke er representert på dette møtet, og ikke har gitt beskjed, risikerer å ikke bli meldt opp til serien.

SiljanFotball sin leder har ansvaret for at lagene som ble presentert på Lagledermøtet i november blir meldt opp til sesongen. Dette skal gjøres over internett.

Seniorlag skal være påmeldt senest 1.desember.

Aldersbestemte lag senest 15. januar.

Nestleder (2 år)

Nestlederen fungerer sammen med leder som et lederteam hvor funksjonene går i hverandre. Nestleder er også Lederens stedfortreder.

Sekretær (2 år)

Ansvaret for å skrive referat fra møtene i SiljanFotball samt publisere disse på http://www.siljanfotball.no/ innen en uke etter møtet er avholdt.

Kasserer (2 år)

Kasserer har ansvaret for kassererfunksjonen, som innebærer et ansvar for likviditetsstyringen, samt for at pengestrømmen inn og ut av kassen holdes under kontroll. Dette innebærer bl.a. at regninger betales i tide og at inntektsposter kommer inn i henhold til budsjettet.

Ved hvert styremøte og hvert medlemsmøte skal kasserer ha god oversikt over SiljanFotballs økonomi, slik at vedtak kan fattes.

Materialforvalter (2 år)

Materialforvalter skal forestå innkjøp i henhold til budsjett og budsjettgrunnlag.

Rekvisisjon skal foreligge fra kassere for alt som skal kjøpes inn av utstyr. Holde oversikt over alt materiell, deriblant drakter, baller, treningsvester, kjegler, vannflasker, medisinutstyr etc. Materialforvalter skal gis lagerrom i klubbhuset for alt utstyr som av praktiske grunner ikke ønskes lagret privat.

Banemester

Banemester har hovedansvaret for drift og vedlikehold av banene.. Konkrete oppgaver for gressbanene er:

Klipping av banene.

Oppmerking av banene. Se hvordan det skal merkes her: Oppmerking11er.pdf

Vedlikehold og drift av gressklipper og vanningsanlegg.

Fagerlunds banemann har ansvaret for at vannet i klubbhuset stenges og kraner og toalett tømmes for vann slik at det ikke fryser istykker.

Trollmyras banemann skal påse at vanningsanlegget ikke står med vann i når sesongen avsluttes. Slik at det ikke fryser istykker. Se instruks for vanningsanlegget her:

Gjødsel til banene sponses av Hydro gjennom Banemesterlauget.

Leverandør av vanningsanlegget: Lister VVS. Kirkeveien 59, 4580 Lyngdal, Norway http://www.lister-vvs.no/

Les hva Fotballforbundet sier om drift av gressbaner her: Naturgressboka.pdf

Vedlikehold av grusbanen.

Påtroppende banemenn tar kontakt med avtroppende for innføring i arbedsoppgavene og tildeling av eventuelle nøkler.

Dugnadsansvarlig (2 år)

Er ansvarlig for å skaffe klubben inntektsbringende dugnader innkalling til og oppfølging av dugnader fordeling og oppfølging av dugnader å skaffe dugnadsfolk etter behov .å skaffe kioskvakter for betjening av kiosken og oppfølging av disse. Kiosken skal som hovedregel være betjent når det er fotballkamper på Idrettsanlegget.

Valgkomite (2 år)


Etter manges oppfatning er dette den viktigste komité i enhver klubb. Her skal grunnlaget legges for et videre suksessfylt arbeid i klubben.

Instruks for valgkomite.
Årsmøtet velger valgkomite.
En valgkomite bør bestå av leder + 1 medlem
Leder møter i klubbens styre når saker som berører valgkomiteens arbeid blir behandlet.
Komiteen skal i hele funksjons perioden vurdere og samtale med aktuelle kandidater.
Aktivt søke å rekruttere tillitsvalgte i hele perioden.
Oppmuntre klubbens medlemmer til å foreslå kandidater.
Innstille personer til valg på klubbens årsmøte. Innstillingen gjøres i god tid før årsmøtet.

Banefordeler (2 år)

Banefordeler har ansvaret for å fordele lagenes treningstider slik at det blir mest mulig hensiktsmessig med hensyn til kampene. Banefordeler skal også fordele treningstidene på grusbanen.

Juniorkontakt (2 år)

Kontaktperson ved eventuelle spørsmål hos aldersbestemte lag opp til og med juniorlaget.

Etiketter: ,

Sportsplan

Denne sportsplanen er vedtatt av styret i SiljanFotball den 23. april 2007 etter fullmakt fra årsmøtet

Kjære fotballspillere og foreldre
Sportsplanen er et initiativ fra styret i SiljanFotball.
Med denne planen ønsker vi å fortelle spillere, foresatte og nærmiljøet om de retningslinjer vi arbeider etter, og de mål vi styrer mot. Vi håper dette er holdninger og idealer som dere kan slutte dere til.
Fotballgruppas arbeid er basert på frivillig innsats og velkjent dugnadsånd. Uten denne innsatsen fra nærmiljøet vil tilbudet forsvinne. Vi oppfordrer derfor de voksne i Siljan om å engasjere seg i fotballmiljøet og gjøre en innsats som kan bidra til å opprettholde et sunt og oversiktlig fotballmiljø for barn og unge i Siljan.
Fotballmiljøet i Siljan er aktivt og godt, men vi ønsker å gjøre det enda bedre og mer tilgjengelig. Bli med å gjør en innsats som trener, lagleder, styremedlem eller annet.


Hensikten med Sportsplanen
Hensikten med en Sportsplan for SiljanFotball er å gjøre kjent for gruppas aktive og for nærmiljøet de holdninger, ambisjoner og prioriteringer som SiljanFotball vil vektlegge i sitt arbeid og i sin videre utvikling.
Sportsplanen ble utarbeidet i 2006 og vedtatt av styret etter fullmakt fra årsmøtet den 23. april 2007. En Sportsplan er ment å være et arbeidsverktøy som er under kontinuerlig oppdatering, justering og forbedring. Det er derfor ønskelig at alle som har synspunkter bidrar med konstruktive tilbakemeldinger.
Det er styrets intensjon å videreføre dette arbeidet og vi planlegger derfor å oppdatere planen med jevne mellomrom.


Målsetningen for SiljanFotball
Den overordnede målsettingen for SiljanFotball er å tilby beboerne i Siljan et sunt, attraktivt og bredt fotballmiljø.
Gjennom sine aktiviteter skal SiljanFotball bidra til at aktive, trenere og foresatte opplever fotballmiljøet som trivselfremmende og holdningsskapende.


Sportslige ambisjoner
Fotballag vil bli etablert for alle aldersgrupper dersom rekrutteringsgrunnlaget tilsier det, og økonomien/ trenersituasjonen tillater det.
På de laveste alderstrinnene, hvor interessen ofte er størst, kan flere lag på samme alderstrinn bli etablert. Hvis det ikke kan etableres lag i et årskull pga for få spillere så skal disse spille med årgangen over.
Det vil bli lagt vekt på å ha en lagsammensetning og et aktivitetstilbud som gjør det mulig for de aktive å utvikle seg sportslig innenfor SiljanFotball. Se hospitering. Det vil spesielt være viktig å etablere et godt og aktivt fotballmiljø for ungdomstrinnet da dette er en utsatt gruppe.
SiljanFotball anmoder sine trenere i barne og ungdomstrinnene, om å likebehandle spillere som driver annen idrett i vinterhalvåret med spillere som utelukkende spiller fotball. Det skal ikke være diskvalifiserende å drive med vinteridrett. Det viktigste er at barn og unge er i aktivitet.
Fotballgruppa vil legge vekt på sportslig bredde for å kunne tilby idrettsglede til flest mulig i nærmiljøet. Det betyr at eliteidrett eller sterk fokusering på enkelte lag/spillere ikke vil stå sentralt i SiljanFotballs arbeid og prioriteringer.
SiljanFotball vil legge forholdene til rette slik at lagene selv kan definere sine egne sportslige ambisjoner.


Hospitering
Hospitering tilbys til spillere som holder det høyeste ferdighetsnivået i et lag, og som viser stor interesse for fotballen.
I de tilfeller hvor disse to kriteriene ikke oppfylles så bør man ikke starte en hospitering. Hospitering kan og bør skje fom. 13 års-alderen.Når spillere skal hospitere med et annet miljø enn sitt opprinnelige lagsmiljø, blir det viktig at de får en optimal læringssituasjon.
Vi mener at den aller beste og sterkeste læringen er den skjulte læringen som skjer gjennom å spille fotball med bedre spillere. Å vektlegge utholdenhetstrening, typiske egentreningsaktiviteter eller restitusjonstrening vil være feil i en slik sammenheng. La hospitantene få spille mye fotball med bedre spillere når de er på trening med et hospiteringsmiljø.
Hospitantene skal som hovedregel prioritere sitt egentlige lag både i kamp og trening.


Holdninger
SiljanFotball ønsker at de aktive trives og at de tilegner seg en varig interesse for fotball og for fotballmiljøet i Siljan.
Tilsvarende ønsker SiljanFotball å forsøke og skape interesse og engasjement blant de foresatte, slik at de aktivt ønsker å bidra til at målsettingen for gruppan blir oppfylt.
Begreper som respekt, toleranse, disiplin og ansvar vil stå sentralt i det holdningsskapende arbeidet, spesielt blant de yngre lagene. Spillere eller foresatte som ikke respekterer dette verdigrunnlaget på fotballbanen vil bli anmodet om å forlate banen.
Det vil bli lagt vekt på at eldre spillere gjennom opptreden på banen og i fotballmiljøet bør fremstå som gode eksempler for de yngre spillerne.
Vær klar over at 16 åringer veldig ofte er forbilder til spillere på feks 12 årslaget.


Arbeidsform og arbeidsdeling
Styret arbeider innenfor Siljan IL sine vedtekter, og de retningslinjer som er etablert av Telemark Fotballkrets.Se organisasjonsplan for SiljanFotball for detaljer.


Økonomi
SiljanFotball er avhengig av inntekter. Disse skaffes blant annet gjennom sponsorinntekter, dugnad og medlemskontingent, for å finansiere sine aktiviteter.
Det blir forventet at lagenes innsats i dugnadsarbeidet står i rimelig forhold til den økonomiske støtten de ønsker fra SiljanFotball.


Trener/lagledere
Trenere og lagledere er ansvarlig for å planlegge og gjennomføre trening. De skal utarbeide trenings- og kampplaner. De er også ansvarlig for å utvikle “fair play” og skape sunne holdninger til dommere.
Treneren er ansvarlig for gjennomføringen av treningen.
SiljanFotball anbefaler sine trenere å følge NFF sine regler. Lagleder er ansvarlig for transport, utstyr, registrering og kontakten med foreldrene Se egen instruks for lagledere.
Trener eller lagleder er ansvarlig for å sjekke kalender for Trollmyra og Fagerlund i tilfelle kampkollisjoner.
SiljanFotball skal første halvdel av november hvert år, innkalle til lagledermøte. Dette er for å få oversikt over hvor mange lag som skal påmeldes neste sesong, og hvem som skal stå oppført som lagleder.
Lag som ikke er representert på dette møtet, og ikke har gitt beskjed, risikerer å ikke bli meldt opp til serien.
Lagleder skal hvert år, før 1. mai, innlevere liste med navn og adresse over alle spillerne på laget. Denne skal sendes på mail til mailto:post@siljanfotball.no/ eller leveres leder i SiljanFotball. Mal finner du her: Dette for at SiljanFotball skal kunne sende ut treningsavgift.
Spillere som ikke har betalt treningsavgiften er ikke forsikret.Når en trener eller lagleder slutter skal denne umiddelbart gi SiljanFotball beskjed. SiljanFotball skal også ha navn på etterfølger, hvis denne er klar.
SiljanFotball vil så langt det er mulig støtte økonomisk de av våre trenere som ønsker trenerskolering.


Foreldregruppen
Foreldrene er en meget viktig ressurs rundt ethvert lag. Uten oppbakking fra foreldrene blir støtten rundt laget betydelig svekket.
Vi ser det som en viktig oppgave å holde foreldre til alle våre spillere orientert om hva vi i styret driver med.Foruten en godt oppdatert hjemmeside på internett er foreldremøter rundt det enkelte lag og andre sosiale sammenkomster svært viktige for lagene.
Avhold alltid foreldremøte før sesongen starter og vurder om det er behov for ytterligere møter utover i sesongen.
Det kan være fornuftig å arrangere et foreldremøte allerede i november/desember for å avklare en eventuell sommerturnering neste år.En foreldregruppe bør også kunne avlaste trenere og lagledere.
Den vil foruten å gi praktisk støtte til sine respektive lag også delta i arbeidet med å nå fotballlgruppas målsetting, og i det holdningsskapende arbeidet. De skal i den forbindelse følge opp Norsk Fotball Forbunds “Foreldrevettregler for barnefotball”.

Etiketter: , ,