30 april 2009

Dugnad hallen og uteområde torsdag 14. mai

Det blir dugnad torsdag den 14/5 fra kl 17 til 21:30. Vi oppfordrer medlemmene til å komme og ta med arbeidshandsker. Alle lag skal stille med to personer på dugnaden.

Etiketter: ,

23 april 2009

Vårklargjøring uteområdet Trollmyra

Starter i dag oppmøte kl. 18:00 ved Siljanhallen.

Etiketter: ,

25 mai 2008

Trollmyra "pitstop" reiser kjærringa igjen! :0)


Ja, i skrivende stund er det til nå kommet inn over kr 10.000.- fra kiosken. Dette er resultatet etter 12 kamper.
Dette er kjempebra .
Her passer det med en trippel KÆÆÆTSSJIIING!!!!!
Dette er en helt klar forbedring fra fjoråret som etter 9 dager hadde dratt inn kr: 3645.-
Flott arbeid av dere alle som til nå har bidratt i kiosken, dette smitter helt sikkert over på de som kommer etter.....

Til uka starter flere kamper på "myra", fint vær og nystekte vafler og kansje en kaffekopp.......Ja, det er bare å ta med seg lommeboka å støtte opp om de som gjør et helhjerta dugnads-arbeid i kiosken.
For slagordet er fortsatt : Fotball.... ja det er vaffel det!

Etiketter: , ,

22 mai 2008

Jenter 99 ga jernet"




På Trollmyra i kveld. Fossum og Skarpedin var laga vi skulle møte. Jentene var nok litt spente , men med god "pep" fra Espen leverte de flotte resultater. Godt forsvar , sentring og godt samspill resulterte i resultatet 4-0 til Siljan. Skarpedin var neste lag ut . Dette ble rene målfesten 12-0 til jentene våre....... Jubelen sto i taket!!!! Publikum stilte også ikveld noe som skapte fin stemning rundt banen.
Kiosken hadde også litt å gjøre......Her hadde jentene til tider formel 1 føring på vaffelpressa.
Tusen takk til Lise og Anne Sofie som fikk inn kr 1579.- i kiosken, helt knall!! Mange fornøyde gjester på Trollmyra i dag.

Bilder fra kampen her:


Posted by Picasa

Etiketter: , , ,

21 januar 2008

SiljanFotball kan tjene mer enn kr 50 000

Å drive SiljanFotball er dyrt. Vi MÅ ha større inntekter. Jeg lovet et firma å sjekke ut stemningen for salg av toalettpapir. Det er i hvertfall ting man trenger!
Vi kan tjene ca 50 000 i året på salg av toalettpapir. Hvis vi selger til 100 husstander er dette cirka hva vi vil sitte igjen med pr år. Men det krever EN ting og det er en person som kan organisere dette. Og ordne med utkjøring en gang hver annen måned. I et år. Skulle det være en person som har lyst til å bidra så ta kontakt så kan vi se på opplegget sammen. Send en mail til post@siljanfotball.no eller ring Even på 99004527.

Etiketter: ,

25 desember 2007

DugnadsPoll.

Tenkte å innimellom bruke en poll (meningsmåling) for å lodde stemningen i forskjellige saker blant leserne. Det har vært prøvd tidligere.
Her er en ny poll:
Ved fellesdugnader som kalenderdugnaden, isbokser, kakebokser, julekalender osv er det alltid mange som sluntrer unna. Ofte nesten halvparten. Skal vi da fortsette med fellesdugnad?


Etiketter: , ,

11 desember 2007

128 spillere har gjort jobben pr 11.12

128 spillere har solgt kalendere og innbetalt kr 200 til SiljanFotball sin konto. Det er fremdeles 70 spillere som ennå ikke har betalt.
Dette ser uansett ut til å bli SiljanFotball sin mest innbringende salgsvare på flere år.

Etiketter: ,

17 november 2007

60 har betalt. 140 igjen

60 av 200 spillere har betalt kalenderene pr 16 november. Det er jo ikke mye å skryte av, men noen av lagene fikk kalederene litt sent. Men i løpet av en uke kan vi se hvor bra dugnadsånden i SiljanFotball egentlig er.
Det enkleste er nok som det ble sagt av en lagleder på lagledermøtet: "Det er bare å legge på treningsavgiften. Det er vi foreldre som betaler kalenderene allikevel"
Og det nok sånn hos de fleste.

Etiketter: ,

12 november 2007

Trollmyra kiosk`n sender vaffeljerna på vinter-beite...

Og det med virkelig god grunn, for vi har jammen klart det.
Tallene er nå nesten på plass....Tam, tam , taaa ..:
Vi har fått inn svimlende.....38.000 kr, kæætssjiiiiing !! Ja , det stemmer du ser ikke syner.. ;-)
Helt utrolig morsomt. Disse kronene har vi altså fått inn via salg av : kaffe , saft , is og ikke minst vafler. Takket være flotte dugnads-gira selgere i kiosken har dere altså fått til dette... Kjempebra jobba av dere alle sammen.


Utgiftene i kiosken blir vel liggende rundt kr 15.000. Enkel hoderegning forteller at det blir kr 23.000 netto, altså 13.000 over budsjett!!!!! Sjoobiing+ dobbel kætsjiiing.


Dermed er det bevist at kiosk-drift på "myra" er noe vi er goè på.
Vil med dette få takke alle som har stått i kiosken, og ikke minst alle som har brukt en slant eller fem som resulterte i disse flotte talla.


Takk for denne sesongen .

Hilsen Marianne B

Etiketter: , , ,

11 november 2007

Mulig ennå høyere treningsavgift

SiljanFotball har EN medlemsdugnad i 2007. Det er salget av kalendrene.
Jeg har allerede hørt flere negative tilbakemeldinger på dette. Kan bli mye jobb og fristen er for kort med mer.
Hvis vi ikke klarer denne enkle "dugnaden" uten masse sutring og igjen ender opp nesten uten inntekt på dette, vil det på årsmøtet bli forslag om ennå en økning av treningsavgiften.

På kr 200 pr spiller. Det samme som kalendersalget er ment å innbringe.

Etiketter: ,

30 oktober 2007

Kalenderene deles ut

Stian H er denne uka rundt og deler ut 2 kalendere til samtlige
spillere i SiljanFotball. Det skal bli over 400 kalendere. Disse skal
selges for kr 100 pr stk og er til inntekt for SiljanFotball. Dette
skal gi oss minst 40000 kroner i inntekt. Alle innbetalinger MÅ merkes
med kid nummeret dere får utdelt. Lurer du på noe ang dette så ring
Stian Hovstø. Denne dugnaden er for å slippe ytterligere økning av
kontingenten. Gjør vi denne skikkelig så blir det ingen økning.
Mislykkes dette må muligens kontingenten økes også neste år.

Etiketter: ,

29 oktober 2007

Inntekter til SiljanFotball

Er ikke enkelt å finne. Det er sett på mange varianter av salg. Noe
som heter Ullmax virket umiddelbart lovende. Helt til man begynner å
regne. Selg 100 undertøysett og sitt igjen med kr 3000. Eller
distribuere diverse kataloger rundt om i postkassene for et par kroner
stykket. De fleste idrettslagsdugnader er masse jobb for lite penger.

Men vi må ha inn mer penger. Inntektene må matche utgiftene. Vi har
defor trykket opp SiljanFotball kalender 2007 og ei lita notatbok. Denne
får alle medlemmer i SiljanFotball to stykker hver av som skal selges.
2 stykker hver er ingen sak å selge. Og det er av stor betydning for
fotballen at vi gjør denne jobben. Dette gir forhåpentlig nok penger i kassa til å ha fine gressbaner neste år:)

Stian kommer rundt med kalendrene i løpet
av denne og neste uke.

Etiketter: ,

13 oktober 2007

Årets salgsobjekt


er en flott kalender. Tidligere har vi solgt julekalender med en liten fortjeneste. Vi har i år gjort det litt annerledes og laget en helt unik SiljanFotball kalender 2008.
Her er masse bilder av Siljanlag. Vi slipper som dere vet meget billig unna dugnader i SiljanFotball så denne kalenderen må vi alle sammen prøve å selge noen få hver av.

Det er det Stian som har ansvaret dette og han vil etterhvert gi nærmere info om salget av denne flotte kalenderen.

Etiketter:

26 september 2007

Lag som vil tjene noen kroner?

Jeg har idag snakket med et firma som heter Sportslink. De kan skaffe lag som ønsker det litt ekstra inntekt. Se to eksempler under:
Even MÅ ha beskjed i dag om lag er inntresserte.
Utdeling av "Ditt Distrikt":
Da nærmer det seg en ny runde med distribusjon av Ditt Distrikt i deres kommune.

Distribusjonsperioden vil bli fra den 12. Okt – 29.Okt. (med forbehold om små endringer)
Kommune: Siljan
Ca Antall Kataloger : 900 Kataloger (husstander og bedrifter)
Pris pr.Katalog : 3,40.- Nok. tre kroner og førtiøre pr.Katalog


Hvis dere har problemer med å gjennomføre dette ber jeg dere om å snarest gi beskjed så jeg kan få tid til å skaffe nye distributører.

Gjelder Proff katalogen 2007:
Vi har også utdelingen av Proff katalogen 2007 med oppstart 19. Nov.
Her dreier det seg om ca 20 kataloger i Siljan,
Pris : 500 Kr Nok totalt for utdelingen

Vi ser frem til et eventuelt godt samarbeid med dere i 2007!

Etiketter:

17 september 2007

Flaske-innsamlingen er avlyst..

Og dette må vi bare beklage.

Grunnet vansker med å skaffe "brus-bil" til denne innsamlingen har vi måttet innstille denne dugnads-jobben.

Håper å finne en god løsning på dette til neste år.

Etiketter:

29 april 2007

Dugnadsrapport

Lørdag kl 10 var dugnadstid ved hallen.
Veldig mange hadde møtt ,noen var der allerede før kl slo 10. Trær og småbusker måtte vike for det åpne landskap........ Noe som ble kjempebra. Med motorsag å rå håndmakt fikk "guttane" vekk krattet foran hallen.
Alt av takrenner med rør og beslag ble sjekka , spyla og bytta ut der det var behov. Gammel innbytterbu blei heist bort, kjekt med gravemaskin.....
Så da ble det klar bane rundt hallen på baksiden. Her ble det grusa opp kjempebra. Trappa bak fikk nytt fundament, så da skulle den være trygg.
Ugrass og løvetann er også noe som har levd sitt eget liv ,men de måtte bøte med livet for vekk skulle de.
Armeringsjernet som bandt betongen bak kiosken ble kutta ,så da var jobben mye lettere for gravemaskin og lastebil. Vinduet bak ble også bytta ut..... Det var en del håndverkere på oppdrag.
Lysrør ble bytta ut og lyskassene oppe under taket fikk et nytt strøk med lakk. Sopekosten ble også flittig brukt, ja her sto støvføyka godt.. Pokaler og skap fikk også en overhaling.......Hva har skjedd med volleyballen??
Undertegnede hadde kjøkkentjeneste,så kaffe ,saft og lapskaus ble servert til et hardt arbeidende "dugnadscrew". Latter salvene ligger nok fortsatt under taket i pokalrommet , for makan til skrøning og historievitsing.........
Etter mat var det en kaffeskvett + kake laga av damegruppa å så var det tilbake til arbeid.. Så oppsummereringen må helt klart bli: Mange flotte mennesker som stiller opp for nærmiljøet gir flotte resultater,slik at våre fremtidige håpefulle kan ha et sted å være.
40 bilder til her:
Mvh Marianne

Etiketter: ,

18 april 2007

Dugnad lørdag 28. april ved Siljanhallen


SiljanIL skal ha dugnad ved Siljanhallen lørdag 28. april kl 10 00. Det er forskjellige ting som skal ordnes. Mest soping og rydding. Skigruppa stiller 4 personer. Fotballen skal stille med minst 5 stykker.
Jeg regner jo med at folk stiller opp etter allt som har blitt skrevet om dugnadsånd gjennom høsten og vinteren. Ring Marianne B på telefon 92225832 og si fra at du kan.
Det blir servert mat og kaffe til dugnadsgjengen.

Hvis ingen melder seg gir vi et av lagene ved dets lagleder ansvaret for å skaffe 5 stykker.

Etiketter: ,

26 mars 2007

Kioskinstruks Trollmyra 2007

Her kommer litt info om kioskdriften for fotballkamper på Trollmyra.

Kiosken skal være åpen når laget ditt har kamp på Trollmyra.
(Her er en gylden mulighet for å samle inn noen "dugnadskroner" )

Møt opp ca 30 min før kampstart. (klargjøring)

* Slå på vaffeljern
* Bland sammen røra
* Sett på kaffe
* Bland saft
* Stek vafler
* Ja,da er det nok klart for å åpne kiosken.

Dere må selv ha med veksel, ca. kr 200. Husk og trekk ut vekselen før dere setter pengene på konto, så har dere til neste gang.

Det vil til enhver tid være tilgang på "vaffelrøre" ( halvfabrikat – tilsett vann )

Start med ei røre på 4liter, bland mer alt etter hvordan salget går.

Saft og kaffe vil også være i kiosken.

Er det noen som ønsker å bidra med hjemmebakt så selger vi det også.

Basis i kiosken vil være:

* vaffel kr 10.-
* Saft kr 5.-
* Kaffe kr 10.- ( kr 5.- for påfyll )
* Saft-is kr 5.-
( kake kr 5.-)

Dere må passe på at kiosken er ren og pen, så neste lag slipper og vaske seg inn…..

Det er tilgang på såpe og varmt vann,så rengjøringa blir enklere….

Hver lagleder får utdelt en nøkkel til kiosken,slik at han/hun velger ut hvem som kan bidra i kiosken på kampdagen.

Har dere spørsmål eller lurer på noe, så ta gjerne kontakt.

Kioskinntektene settes inn på konto 2610 22 09205.
(Husk å merke med hvilket lag + signere med to navn i kvitteringsblokka. ) Den ligger i kiosken .

Lykke til alle sammen. I felleskap skal vi klare å "sope" inn noen sårt trengte kroner til fotballen.

Med vennlig hilsen
Siljan fotball
Marianne Bergland (92225832)
Dugnadsansvarlig

Etiketter: , ,

21 mars 2007

Kakebokser, isbokser, loddbøker eller cash?

Dugnadsånden er død mener noen. Den må i gang igjen mener andre.
Hvordan ”fellesdugnad” kan medlemmene i SiljanFotball tenke seg?

Hvis vi sier at hvert medlem skal jobbe eller selge så SiljanFotball sitter igjen med kr 250 pr medlem...
Vil man da ha ei loddbok hver? Selge lodd for 250 kroner? Vil dere ha 5 kakebokser hver? Eller fylle opp fryseren med 5 isbokser? Ennå en runde med julekalendre? Eller x antall vareopptellinger gjennom sesongen.

Eller vil man simpelt hen betale litt ekstra for å slippe.

Innspill fra dugnadshungrige medlemmer mottas gjerne.

Etiketter:

Julekalendrene på lagledermøtet

SiljanFotball sin store "fellesdugnad" salget av julekalendre 2006 er som skrevet tidligere et kapittel for seg. Vi har fremdeles penger utestående. Vi går muligens i minus på dugnaden.

Isboksene vi solgte i 2005 eller var det 2004 hadde samme problemet. En lei oppgave å få inn pengene. Dessverre.

Etter lagledermøtet 12 april blir statusen for julekalenderdugnaden offentliggjort. Det er fremdeles lagledere som ikke har betalt inn pengene. Og de er ikke salgbare neste jul .......

Etiketter: ,

09 mars 2007

Klar om en uke

Det er tippet 130 lass på grusbanen.
Allikevel regner man med at den er ryddet for masser i løpet av neste uke. Da kan man trene to lag samtidig. Den nye delen av banen vil ligge over sommeren så massene setter seg skikkelig. Den skal være klar til trening utpå høsten.

Dugnadsmonumentet vil også bli fjernet nå når vi har maskinene der. Dette bruker vi som fyllmasse.
A-laget beiser i steden ferdig de nye innbytterbuene. Det var ingen problem. Skal være ferdig til 10 april. Bra gutter. Husk rødt på kantbordene.

Allum holder også på med nytt startområde for Siljansprinten. Dette blir på østsiden av banen.
Et par bilder til her og her og her..........

Etiketter: ,

08 desember 2006

Visste du at som medlem

i Siljan idrettslag er du forpliktet til å stille til valg i styrene dersom du blir spurt?
Det står så i idrettslaget lover fra 7 juni 1925.
Du kan bare si nei hvis du har sittet i styret. Og da bare for den tiden du har sittet i styret.

Videre står det i §4 at "Erlegges ikke kontingenten etter gjentatte krav kan vedkommende utslettes . Han kan ikke opptas før kontingenten er ordnet"

Harde bud som vel ikke praktiseres lenger.

Disse opprinnelige lovene ble senere revidert 5. desember 1951. De skal også ha blitt revidert i 1975. Ville veldig gjerne hatt tilgang til og publisert disse.

Etiketter: , , ,

07 desember 2006

Liten dugnad i helgen?

Hvis du i motsetning til meg, ikke må hjelpe kona med pepperkaker, vaske huset,
på handletur til byen, henge opp julelysene ute i hagen eller bytte sengetøy.
Hvis du får du litt tid til deg selv i disse travle førjulstider:

Da skulle vi gjerne hatt en eller to personer til beising av innbytterbuene på Trollmyra. Blir det regn så kan de beises innvendig.
Hvis noen kjenner kallet så si fra til Even på 99004527 eller på mail til SiljanFotball.

OBS her er det første mann til mølla. Vi har bare kjøpt 2 koster.....

Etiketter: ,

08 november 2006

Velkommen med forslag

Vi mister ca kr 250000 neste år. Automatinntektene. Disse skulle vi aldri gjort oss avhengige av, men det har vi gjort. Det blir derfor merkbare kutt i endel poster neste sesong.

Hvilke poster ønsker medlemmene vi skal kutte? Mitt forlag er blant annet kr 0 i støtte til alle lag. SiljanFotball betaler lagspåmelding og dommerutgifter til og med juniorlagene. Seniorlagene både damer og herrer koster allt selv. Da sparer vi rundt 100000. Da er det bare kr kr 150000 igjen.

Skaff større inntekter tenker mange. Javel. Hvem skal jobbe dugnadene? Ingen gidder, og da må man betale det det koster. Det står i loven det.

Dere medlemmer må veldig gjerne fortelle oss som skal lage budsjettet på kanskje bare kr 250000. Hvem og hva vi skal prioritere.

Etiketter: , ,

29 mai 2006

Om SiljanFotball uten automatinntektene



Tanker om SiljanFotball uten automatinntekter......

Hvordan bør vi drive når automatinntektene på ca 250000 forsvinner? Hva er inntektene til SiljanFotball bortsett fra automaten og hvor kommer disse fra?

Inntektene kommer hovedsaklig fra alle ungene og ungdommen som spiller fotball i i Siljan i form av innbetalt treningsavgift. Dette er ca kr 150000.

Så kommer tilskuddet fra SiljanIdrettslag på kr 80000.

Så er det noe som kalles samarbeidsavtaler. Bla GS-banken støtter oss med penger. Håper vi får inn 50000 kr her.

Totale inntekter på 280000 kroner. Mer er det ikke.

Hvis vi vil ha større inntekter må man basere dette på DUGNADSINNSATS, og det har man jo øket treningsavgiften for å slippe unna. Uansett så klarer man ikke jobbe inn mer enn 50000 kr i dugnader. Og da jobber man mye dugnad.


La meg derfor ta utgangspunkt i de inntektene vi er ganske sikre på å ha. 280000 kroner. Hvordan skal disse brukes?

Jeg mener SiljanFotball kun må ta disse utgiftene: Dommerutgifter kr 25000,

Idrettsmatriell kr 40000, Påmelding av lag kr 45000, Lønn Fagerlund kr 15000, Lønn Trollmyra kr 15000, Kurs kr 10000, Kjøregodtgjørelse trenere kr 30000, Porto tlf kr 5000, Grusbanen kr 45000, Drift Fagerlund kr 25000, Drift Trollmyra kr 25000. Totalt utgifter på kr 280000. That`s it….

Alle eventuelle automatinntekter settes på bok. Stram budsjettstyring.


Jeg tror dette er virkeligheten om kort tid. Tipper det blir slik allerede fra 2007. Alle lag som ønsker gjøre noe ekstra må betale moroa sjøl. Som i mange andre klubber.

Skal vi satse på et A-lag må dette skilles ut med sin eget budsjett.

Tar jeg feil? Er det andre inntekter ?

Har du andre forslag til hvordan pengene bør brukes eller forslag til inntekter så husk at alle kan publisere på SiljanFotball.no. Send det på mail til post@siljanfotball.no


Even

Etiketter: ,