En skikkelig smell for J16 i første seriekamp..

Etiketter: 95argangen, siljanfotball
......................................................... ......................................................... ......................................................... ......................................................... ......................................................... .........................................................

Etiketter: 95argangen, siljanfotball
Ved aveise til Drangedal søndag, dukket ikke alle spillerene opp, så vi stod der med kun 10 spillere. I siste liten ble lillesøsteren til AK - Elisabeth Malmgren (f: 1998) hentet, så vi hadde 11 spillere. Plassert som spiss på banen, gjorde hun at Drangedal måtte passe på henne. Kjempe bra innsats av Elisabeth. Vi hadde ingen innbyttere, og jentene ble slitne, men til pause ledet de 3-0! En fantastisk innsats og et lagspill jeg ikke har sett på lenge! Halvveis ut i 2.omgang hadde vi taket på de, og ledet 4-0. Siste halvdel ble til tider tung for jentene, og flere hadde hatt behov for en pust i bakken. De ga ikke opp, og selv med to baklengs (en staffe) klarte jentene en 4-2 seier uten innbyttere. Anne Kristine og Lene R var fantastiske i forsvar denne dagen.
Etiketter: 95argangen, siljanfotball
Etiketter: 95argangen, siljanfotball
Etiketter: 95argangen, 96argangen, j14, siljanfotball
Etiketter: 95argangen, 96argangen, j14, siljanfotball
Så var siste kamp i vårsesongen unnagjort i kveld, mot Storm. Første omgang var fomlete, og forsvaret slet med å holde tett. Angrepet kom til flere sjanser, men ballen ville ikke inn mellom stengene. Storm ledet 1-0 etter halvspilt 1.omgang, (treneren hadde vondt i blodtrykket :-) )men Siljan utlignet raskt etter det. En gjennomgang av alt vi har lært og snakket om - markeringer, gjennombruddspasninger, opp i ballfører etc. i pausen, så satt 2.omgang som bare det. 5 mål, og 6-1 seieren var vår! Herlig, herlig, herlig!!! Jentene topper tabellen. Godt å ta med seg inn i høstsesongen. Dagens spillere: Åsa, Guro, AK og Maja.
Etiketter: 95argangen, siljanfotball

) som indreløpere. Ådne styrte sentralt med Jonas/Chris og Isak som flanker. På topp hadde Martin (også 96 modell) en "brukbar dag" der han fikk mange baller å løpe på i bakrom. Det resulterte i endel røffe "nedklippinger" med påfølgende frispark.Etiketter: 95argangen, siljanfotball
Dette er så moro, så moro! Makan til gjeng og lag dette er. Når vi startet sesongen i år, første år med 11`er fotball, var vi spente. 1995-kullet var ikke nok, så vi var så heldige at vi fikk med oss en solid gjeng med 1996-spillere, og jeg skal si de har vært med på å heve laget! Med gårdagens seier mot Drangedal, styrket vi ledelsen på tabellen, og med en kamp igjen av vårsesongen, ser dette bra ut så langt. Gårdagens kamp var en slitekamp, selv med dette resultatet. 4-0 i 1.omgang. Guro hadde en stor dag, og dro til med Hatrick! Maja scoret også ett mål. 2.omgang ble målløst, og Drangdal hadde mye av spillet. Jentene klarte å holde buret rent, og de kunne juble over seier når dommeren blåste av kampen etter 70 minutter.Etiketter: 95argangen, siljanfotball

Etiketter: 95argangen, siljanfotball
En flott kveld på Trollmyra mandag. Det tok vel knapt et par minutter før første mål satt bak Snøgg`s keeper. Deilig start på kampen. 1. omgang, var til nå, jentenes årsbeste, og forsvaret gjorde en fenomenabel jobb! Vi er så heldige at vi har fått med oss noen jenter fra `96-kullet og de gjør jobben til gangs. Heidi Kortner er en stø og solid forsvarspiller og Guro Gurholt er alltid der hun skal være. Hun leser spillet og medspillere bedre enn de fleste. En skikkelig spiss - og måltyv som vi er stolte av å ha på laget! med 4-0 til pause, kunne jentene senke skuldrene litt. 2.omgang ble noe mer "kavete", og Snøgg fikk til tider litt mer kontroll på kampen. Jentene tok igjen tak i kampen, og vant fortjent 5-1.
Etiketter: 95argangen, siljanfotball

Etiketter: 95argangen, siljanfotball
Sesongens første hjemmekamp blei spilt på Grusbanen i kveld. Ikke mye grønt gress på Trollmyra.
Kampen stod mellom Siljan1 og Siljan2, i Jenter 14år-serien. Siljan stiller altså to lag i denne serien å år, fordi det ikke eksisterer noen 13års-serie for jenter i Telemark.
Siljan1 består derfor av 14åringer (og noen 13åringer), mens Siljan2 består 13åringer og to 12åringer.
Det meste av spillet foregikk på Siljan2 sin banehalvdel. De forsvarte seg så godt de kunne, men måtte midt i andreomgang se en ball gå i nettmaskene. Noen minutter seinere stod det 2- 0 i målprotokollen.
Dette var vel et rettferdig resultat etter spill og sjanser, men baneforholdene for disse jentene som debuterte med 11’erfotball var lite å skryte av.
Vi gleder oss til gresset blir grønt på Trollmyra!
Se flere bilder fra kampen her!
Etiketter: 95argangen, 96argangen, j14, siljanfotball
Endelig ankom premien fra Danmark, og torsdag 2.oktober ble Fair Play-prisen utdelt! Det var noen stolte jenter som mottok denne, og med god grunn!Etiketter: 95argangen, siljanfotball

Etiketter: 95argangen, siljanfotball
Etter mange uker sommerferie - også fra fotballen, var vi alle litt spente på føste kamp onsdag 13.08 på Trollmyra. Endelig gikk det vår vei!! Jentene gikk av banen med seier 4-1 over Storm!
Etiketter: 95argangen, siljanfotball
Jeg hadde hørt rykter om dette bildet og ba Isak på G13 om forklaring. Svar fra Isak og bilde her. Er nok et minne for livet!Etiketter: 95argangen, siljanfotball
Nedtellingen var over, og torsdag 3.juli kl 0615 var det avreise fra hallen. Vi ankom Larvik, og ombord i den nye "Superspeed 2" koste jentene seg. De knappe fire timene var kjapt unnagjort, og så bar det fra Hirtshals til Brande - og Bif-Cup. Sammen med over 700 unge ble vi innkvartert på Prestelunden skole. Vi var så heldige at vi fikk rom i kjelleren, noe som gjorde det levelig i varmen vi hadde den helgen. Vi hadde ingen kamper torsdag ettermiddag/kveld, så vi brukte tiden på å bli kjent i området, og finne oss til rette. En gjeng med forventningsfulle og glade jenter var i full gang med å skaffe seg noen nye bekjetskaper:-)

Etiketter: 95argangen, siljanfotball

Etiketter: 95argangen, siljanfotball
Kun kort tid igjen til avreise, rettere sagt 6 dager. Avreise fra hallen torsdag morgen kl 06. Har fått kamp-programmet, og i gruppespillet skal jentene møte lag fra Danmark og Norge. Totalt 160 lag er påmeldt cupen, både 7èr og 11èr fotball. Dette kan jo ikke bli annet enn moro!Etiketter: 95argangen, siljanfotball

Etiketter: 95argangen, siljanfotball
Det er på tide å skryte litt av keeperen vår, Lene Ø. Kristiansen. Hun spiller på J13, og gjorde en fantastik kamp mot Stathelle i kveld. Nå skal det sies at vi dessverre tapte, men Lene viste sine ferdigheter til gangs, med den ene vanvittige redningen etter den andre. Uten Lene i mål, hadde det gått så mye værre! Lene ble tatt ut på Sonelaget til Tollnes i vinter, og har i hele vår - vært på ferdighetstreninger på Odd stadion. Dette skal hun fortsette med frem til høsten - (ikke satt opp treningstider lenger enn til september) Det bor så mye i denne jenta, og vi vil se mye til henne fremover. Stå på Lene!Etiketter: 95argangen, siljanfotball
Dette lover godt for fremtiden! FOR en kamp av jentene mot Eidanger onsdag kveld.
Etiketter: 95argangen, siljanfotball

Nå vet vi hva vi har å jobbe med frem mot seriestart, og med fokus på kondisjon- og samspill, tror jeg dette skal bli et godt lag i år!
Jentene har allerede startet nedtellingen til Bif-Cup i Danmark. Avreise om kun 80 dager!!
Etiketter: 95argangen, siljanfotball

Etiketter: 95argangen, siljanfotball

Etiketter: 95argangen, siljanfotball
Da kom uttaket akkurat på nettet, og det er med stolthet jeg kan informere om at vi har to jenter fra Siljan med! Keeper Lene Ø.Kristiansen og utespiller Maja O.Røssum. Vi hadde fire jenter med til siste runde, og av 34 stykker skulle sone Tollnes stå igjen med halvparten. Jeg er stolt av at så mange jenter kom så langt, og det gir jo inspirasjon til å fortsette med fotballen. Jentene utvikler seg forskjellig - også på fotballbanen, så til høsten er det nye muligheter, og kanskje nye jenter som utpeker seg. Takk for en kjempe-innsats jenter! Gleder meg til å følge dere videre alle sammen.
Etiketter: 95argangen, siljanfotball

Etiketter: 95argangen, siljanfotball

Etiketter: 95argangen, siljanfotball

Etiketter: 94argangen, 95argangen, siljanfotball

Etiketter: 95argangen, siljanfotball

Etiketter: 95argangen

Etiketter: 95argangen
Etiketter: 92argangen, 94argangen, 95argangen, g14, g16

Etiketter: 95argangen


Etiketter: 95argangen

Etiketter: 95argangen
Da var vi endelig i gang med sesongen. Første kamp ble spilt torsdag 3. Mai, og det ble seier over Herkules. Det er moro å være trener daJ Når man ser den gleden denne gjengen viser ved å få spille fotball – og å være sammen, kan man ikke annet enn å bli litt rørt og stolt!
Vi hadde to jenter på laget som hadde burtsdag denne dagen, så etter kampen ble det feiret med boller og brus. Takk til Anne Rønningene for det. Vedlagt et par bilder fra oppvarmingen. Gleder meg til resten av sesongen.
Etiketter: 95argangen