Organisasjonsplan for SiljanFotball Utarbeidet mars 2006. Årsmøtet Årsmøtet er SiljanFotballs viktigste møte og øverste myndighet. Det bør være det årlige høydepunktet i SiljanFotball, og skal avholdes etter sesongen, men før hovedlagets. Årsmøtet kalles inn med minst én måneds varsel ved kunngjøring i posten eller direkte til medlemmene. Det legges i tillegg ut på http://www.siljanfotball.no sine hjemmesider på Internett. Stemmeberettigede deltakere er ledere, trenere, dommere, spillere over 16 år og foresatte til spillere under 16 år. En forutsetning er imidlertid at medlemskontingent til Idrettslaget og treningsavgift til SiljanFotball er betalt. Årsmøtets dagsorden: 1. Åpning 2. Valg av dirigent, referent og to personer til å underskrive protokollen 3. Årsberetning 4. Regnskap 5. Innkomne
forslag (må være sendt Budsjett. Fastsettelse av treningsavgifter Valg Fotballstyret er SiljanFotballs høyeste myndighet mellom årsmøtene.
Planlegge SiljanFotballs totale drift. Iverksette Årsmøtets og overordnede idrettsmyndigheters vedtak og bestemmelser. Vurdere de økonomiske behov innen lagene og fordele midlene etter opptrukne planer og godkjent budsjett. Tilskudd og inntekter disponeres av SiljanFotballs styre. Oppnevne etter behov komitéer/utvalg/personer for spesielle oppgaver og utarbeide instruks for disse. Etter beste evne søke å løse SiljanFotballs oppgaver i henhold til overordnede lover, regler og normer.
Alle styremedlemmer har møterett og stemmerett vedstyremøter. Dette gjelder ikke komitemedlemmer.
Det er lagt inn endel viktige datoer i trollmyra@hotmail.com sin kalenderfunksjon:
1 jan blir det sendt påminnelse til post@siljanfotball.no : Innkalle valgkomite og innkalle til årsmøte. 11 jan blir det sendt påminnelse til post@siljanfotball.no: Påmelding aldersbestemte lag. 15 okt blir det sendt påminnelse til post@siljanfotball.no : Innkalling lagledermøte. 29 nov blir det sendt påminnelse til post@siljanfotball.no : Påmelding seniorlag.
Disse gjentas årlig. Trenger ingen inngripen. Andre viktige datoer kan legges inn etterhvert. Den i styret som har post@siljanfotball.no på sin PC har ansvaret for å vidresende disse til leder.
Leder Lederen skal være en administrativ leder og koordinere virksomheten. Han/hun er ansvarlig for SiljanFotballs aktiviteter og har møterett i alle avdelinger og underutvalg/ komitéer. Lederen skal: innkalle til og lede styremøtene ut fra en kjent og forberedt saksliste. representere SiljanFotball i SiljanIL’s ledermøter og være ansvarlig for at aktuelle vedtak blir kjent og fulgt opp i SiljanFotball. være Fotballgruppas representant og
kontakt overfor offentlige organer,
Leder av SiljanFotball inkaller til Lagledermøte som skal holdes i november måned. Dette er for å vite hvor mange lag som skal påmeldes neste sesong, og hvem som skal stå oppført som lagleder. Lag som ikke er representert på dette møtet, og ikke har gitt beskjed, risikerer å ikke bli meldt opp til serien.
SiljanFotball sin leder har ansvaret for at lagene som ble presentert på Lagledermøtet i november blir meldt opp til sesongen. Dette skal gjøres over internett. Seniorlag skal være påmeldt senest 1.desember. Aldersbestemte lag senest 15. januar.
Nestleder Nestlederen fungerer sammen med leder som et lederteam hvor funksjonene går i hverandre. Nestleder er også Lederens stedfortreder. Sekretær Ansvaret for å skrive referat fra møtene i SiljanFotball samt publisere disse på www.siljanfotball.no innen en uke etter møtet er avholdt. Kasserer Kasserer har ansvaret for kassererfunksjonen, som innebærer et ansvar for likviditetsstyringen, samt for at pengestrømmen inn og ut av kassen holdes under kontroll. Dette innebærer bl.a. at regninger betales i tide og at inntektsposter kommer inn i henhold til budsjettet. Ved hvert styremøte og hvert medlemsmøte skal kasserer ha god oversikt over SiljanFotballs økonomi, slik at vedtak kan fattes. Materialforvalter Materialforvalter skal forestå innkjøp i henhold til budsjett og budsjettgrunnlag. Rekvisisjon skal foreligge fra kassere for alt som skal kjøpes inn av utstyr. Holde oversikt over alt materiell, deriblant drakter, baller, treningsvester, kjegler, vannflasker, medisinutstyr etc. Materialforvalter skal gis lagerrom i klubbhuset for alt utstyr som av praktiske grunner ikke ønskes lagret privat. Banemester Banemester har hovedansvaret for drift og vedlikehold av banene.. Konkrete oppgaver for gressbanene er: Klipping av banene. Oppmerking av banene. Se hvordan det skal merkes her: Oppmerking11er.pdf Vedlikehold og drift av gressklipper og vanningsanlegg. Fagerlunds banemann har ansvaret for at vannet i klubbhuset stenges og kraner og toalett tømmes for vann slik at det ikke fryser istykker. Trollmyras banemann skal påse at vanningsanlegget ikke står med vann i når sesongen avsluttes. Slik at det ikke fryser istykker. Les hva Fotballforbundet sier om drift av gressbaner her: Naturgressboka.pdf Påtroppende banemenn tar kontakt med avtroppende for innføring i arbedsoppgavene og tildeling av eventuelle nøkler. Dugnadsansvarlig Er ansvarlig for å skaffe klubben inntektsbringende dugnader innkalling til og oppfølging av dugnader fordeling og oppfølging av dugnader å skaffe dugnadsfolk etter behov .å skaffe kioskvakter for betjening av kiosken og oppfølging av disse. Kiosken skal som hovedregel være betjent når det er fotballkamper på Idrettsanlegget. Valgkomite
Banefordeler Ansvaret for å legge inn alle kamper i kalenderen for Trollmyra og Fagerlund Banefordeler har deretter ansvaret for å fordele lagenes treningstider slik at det blir mest mulig hensiktsmessig med hensyn til kampene. Banefordeler skal også fordele treningstidene på Grusbanen.
Juniorkontakt
Kontaktperson ved eventuelle spørsmål hos aldersbestemte lag opp til og med juniorlaget.
|